Hallo allemaal,

even een klein beetje uitleg over hoe je berichten op het forum kunt plaatsen en hoe je berichten op je eigen “mini-facebook” kunt plaatsen. Ik heb screenshots gemaakt, dat leek Elsbeth en mij wel handig.

Op deze pagina kun je inloggen als lid

En zo doe je dat dus 🙂

Zo ziet het forum eruit. Zoals je ziet, een hoop (nog lege) onderwerpen zijn al aangemaakt. Daar mogen jullie dus berichten in schrijven! Er zijn hoofdonderwerpen (grotere letters) en subonderwerpen (onder het hoofdonderwerp in kleinere letters). Wees zo specifiek mogelijk als je het onderwerp uitkiest. Zet niet iets in een hoofdonderwerp, als er een subonderwerp is wat beter bij je bericht past. Klik maar eens op “Wat je moet weten”.
En zo ziet er dat dan uit, binnen het onderwerp “Wat je moet weten”. Hier staan voornamelijk berichten van Elsbeth en/of mij, bestemd voor de leden.
Als je naar onderen scrollt op eenpagina met een forumonderwerp, zul je een berichtvak zien waar je in kunt schrijven. Als je ingelogd bent tenminste. Controleer even of je echt bij het goede subonderwerp bent. Het is heel vervelend als er berichten staan waar ze niet thuis horen. Dat schept verwarring.
Zie je het uitgeklapte roze menu op de foto? Zo kom je bij je eigen ledengedeelte. Klik maar op Gebruiker, dan zie je zoiets als hier bij mij, alleen dan voor jou. Dat mag je invullen als je wilt en je kunt een foto erboven zetten, zoals ik ook heb gedaan.
Je ziet dan onder je naam een menubalk met allerlei icoontjes. Als je wilt weten wat daar te zien is, zou ik zeggen: klik erop en neem een kijkje! Ga er maar van uit dat als je ergens iets KUNT veranderen of schrijven, dat je dat dan ook van ons mag. Als je het netjes houdt!
Het tweede icoontje is je eigen mini-facebook, zoals ik het altijd maar voor het gemak noem. Daar kun jij je eigen katten-updates kwijt, die je vrienden op de site dan kunnen lezen en waar ze op kunnen reageren als ze willen. Je eigen Profiel/Tijdlijn, dus. De openbare updates van alle anderen vind je terug onder “Activiteit” in de roze menubalk bovenaan, tweede van links. Zoiets als de “Startpagina” van Facebook.