Hallo , daar ben ik , Bruce , weer.
Eigenlijk was ik wel een beetje verlegen bij zoveel aandacht na mijn vorige berichtje.
Ik ben pas relatief kort in het Kattenbos en dan al zoveel aandacht…
Er waren toch wel een paar poezen jaloers en daarom hebben we een kattenvergadering gehouden , ja wij zijn een katten leefgemeenschap en daar horen vergaderingen bij , en we hebben met 1 stem tegen – maar dat is een zuurpruim die overal tegen is – besloten dat ik , omdat ik zo leuk kan schrijven hi hi , regelmatig stukjes over de andere katten ga schrijven.
Dan krijgen jullie ook een beetje een idee hoe het hier allemaal toegaat en hoe wij hier leven
Als 1ste wilden de dove katten , die hier een subgroep vormen omdat zij op een andere manier communiceren met ons en de mensen , in het zonnetje gezet worden.
Eerlijk gezegd vind ik het maar een raar stelletje.
Neem nou Carlito. Hij woonde op een flatje en was daar al 3x van het balkon gesprongen.
Nee , niet gevallen , gewoon gesprongen.
En als hij daar niet mee bezig was dan zat hij de oude poes te pesten. Dat geloof ik best wel want hij kan hier ook ineens een slapende poes bespringen die dan natuurlijk vreselijk schrikt.
Ik heb natuurlijk gevraagd waarom hij dat doet maar hij zegt dat hij dat niet weet. Hij weet niet eens dát hij dat doet.
Lenička zegt dat dat wel klopt want hij heeft psychoses – wat dat ook wezen mag – waar ook Buddy last van heeft.
Buddy is ook doof en had toen hij hier kwam een psychose van 6 weken. Hij was helemaal de kluts kwijt en volgens mij heeft hij die nooit helemaal teruggevonden want hij kijkt nog steeds alsof hij niet weet wíe hij is, wáár hij is en wat hij hier eigenlijk doet.
Carlito heeft ook van die buien. Van het ene op het andere moment raakt hij zonder enige aanleiding plotseling in paniek , rent als een gek in de tuin rond en herkent niemand meer en na een tijdje is het weer over. Op zo’n manier is hij ook over het balkon gesprongen denk ik. Lenička zegt dat hij dit al doet zolang als hij hier is , zo’n 7 jaar en dat er eerder een doof wit poesje was wat precies hetzelfde deed.
Maar het mafste van Carlito is dat hij regelmatig iets jat , een doekje , washandje , pluchen beestje , plastic zakje met inhoud , je kan het zo gek niet opnoemen wat hij allemaal steelt , en dan gaat hij met dat iets in zijn bekje urenlang voor het raam zitten en naar buiten staren.
En er is dan echt helemaal niets te zien buiten !! Lenička heeft heel veel foto’s daarvan en maakt daar een diaserie van.
Wat Carlito en Buddy ook gemeen hebben en dat delen ze met Elvis , ook een dove witte kater , is de werkelijk maffe manier waarop ze vaak liggen te slapen. Geen idee waarom ze dat doen maar het ziet er soms echt heel eng uit.
Pebbles is nog de normaalste van het stel , misschien komt dat omdat hij de enige dove witte kat is die geen blauwe ogen heeft. Maar waar hij vandaan kwam misdroeg hij zich wel. Nachten lang miauwen , en als dove katten miauwen , nou , dan stop je oren maar dicht , dat is niet om uit te houden.
De mensen vielen op hun werk in slaap omdat ze ‘s nachts geen oog meer dicht deden. Wat een boef. Hier doet hij dat niet , dat schreeuwen laat hij ruimschoots aan Carlito over !
Het enig meisje wat doof is , is Poela. Ze is beeldschoon , heeft de mooiste blauwe ogen maar het is ook een nufje. Ik geloof dat ze zich te goed voelt voor ons. Ze is graag buiten en ze mag als enigste mee naar de badkamer omdat ze de douchedruppeltjes zo leuk vindt. Ze is super lief voor mensen.
De laatste binnengekomen poes is Larsje. Hij zit in het andere verblijf omdat hij leukemie heeft maar we kunnen elkaar wel zien.
Larsje is nou echt 100% een pechvogeltje. Hij is niet alleen doof , heeft leukemie maar hij heeft ook nog HCM (hartspierafwijking), en een scheef kopje. En zijn plasjes ruiken naar ongecastreerde kater ondanks dat hij als kitten al gecastreerd is. Omdat hij het hele huis vol plaste hielden de mensen waar hij woonde dat niet meer uit.
Ik ben eerlijk gezegd ook wel blij dat hij in de andere ruimte woont want dat stinkt echt vreselijk.
Uit bloedonderzoek blijkt dat ergens in zijn lijfje nog steeds testosteron – pff wat een raar woord – aangemaakt wordt en dat hij daardoor eigenlijk niet 100% een ongecastreerde kater is.
Wat een problemen allemaal in 1 poesje eigenlijk wel heel erg zielig vind ik.
Maar Larsje is heel lief en vrolijk , hij heeft nergens last van haha , en hij eet iedere dag netjes zijn pilletjes!
Nu ik dat zo eens door leesvraag ik me echt af waar ik terecht gekomen ben. Het poezengekkenhuis ?
Gelukkig ben ík wel normaal. Toch?
O ja , Lenička vroeg me of of ik nog wil vermelden dat blijkt dat ons geld buideltje akelig leeg is iedere maand nadat alle rekeningen voor ons eten en medicijnen betaald zijn en dat we heel blij zouden zijn met meer Teamers voor 1 euro per maand in onze Teaming Groep.